logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna starostwa
Biuro Ochrony Informacji Niejawnych, Zarz膮dzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
A R T Y K U 艁   A R C H I W A L N Y
Biurem kieruje Pe艂nomocnik ds. ochrony informacji niejawnych 艁ukasz Wojdy艂a
ul. Pozna艅ska 133 A
88 - 100 Inowroc艂aw
tel/fax 52 3538376
tel.52 3570016




Do podstawowych zada艅 Biura Ochrony Informacji Niejawnych, Zarz膮dzania Kryzysowego i Spraw Obronnych nale偶y w szczeg贸lno艣ci:

1) w zakresie ochrony informacji niejawnych:

a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie 艣rodk贸w bezpiecze艅stwa fizycznego,

b) zapewnienie ochrony system贸w teleinformatycznych, w kt贸rych
s膮 przetwarzane informacje niejawne,

c) zarz膮dzanie ryzykiem bezpiecze艅stwa informacji niejawnych, w szczeg贸lno艣ci szacowania ryzyka,

d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepis贸w
o ochronie tych informacji, w szczeg贸lno艣ci okresowa kontrola ewidencji, materia艂贸w i obiegu dokument贸w,

e) opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych obowi膮zuj膮cego w Starostwie Powiatowym w Inowroc艂awiu, nadzorowanie jego realizacji,

f) prowadzenie szkole艅 w zakresie ochrony informacji niejawnych,

g) prowadzenie zwyk艂ych post臋powa艅 sprawdzaj膮cych oraz kontrolnych post臋powa艅 sprawdzaj膮cych,

h) prowadzenie aktualnego wykazu os贸b zatrudnionych w Starostwie
albo wykonuj膮cych czynno艣ci zlecone, kt贸re posiadaj膮 uprawnienia do dost臋pu
do informacji niejawnych, oraz os贸b, kt贸rym odm贸wiono wydania po艣wiadczenia bezpiecze艅stwa lub je cofni臋to,

i) podejmowanie dzia艂a艅 zmierzaj膮cych do wyja艣nienia okoliczno艣ci naruszenia przepis贸w o ochronie informacji niejawnych,

j) rejestrowanie, przechowywanie, wydawanie lub udost臋pnianie dokument贸w niejawnych osobom uprawnionym,

k) prowadzenie zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami rejestr贸w dokument贸w niejawnych,

l) kontrolowanie w艂a艣ciwego oznaczania dokument贸w niejawnych wytwarzanych w Starostwie,

m) nadzorowanie obiegu dokument贸w niejawnych,

2) w zakresie spraw wojskowo-kombatanckich:

a) organizowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej,

b) realizowanie, dla kombatant贸w i os贸b represjonowanych, zada艅 w zakresie opieki zdrowotnej i us艂ug opieku艅czych,

c) organizowanie na terenie Powiatu obchod贸w rocznic, w celu upami臋tnienia walki o niepodleg艂o艣膰 Polski oraz uczczenia pami臋ci ofiar wojny i okresu powojennego,

d) 艣wiadczenie pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosk贸w o przyznanie w drodze wyj膮tku emerytur i rent kombatantom oraz osobom represjonowanym,

e) analiza sytuacji 偶yciowej kombatant贸w i os贸b represjonowanych
oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw,

f) prowadzenie spraw zwi膮zanych z rozwi膮zaniem stosunku pracy z kombatantem lub inn膮 osob膮 uprawnion膮, w okresie 2 lat przed osi膮gni臋ciem wieku uprawniaj膮cego do wcze艣niejszego przej艣cia na emerytur臋, po uprzednim uzyskaniu zgody Starosty,

g) wsp贸艂dzia艂anie i udzielanie pomocy organizacyjnej Powiatowej Radzie Kombatant贸w i Os贸b Represjonowanych,

3) przygotowywanie pozwole艅 na przeprowadzanie zbi贸rek publicznych na obszarze Powiatu lub jego cz臋艣ci, obejmuj膮cej wi臋cej ni偶 jedn膮 gmin臋,

4) w zakresie spraw zwi膮zanych z zarz膮dzaniem kryzysowym, ochron膮 ludno艣ci
i sprawami obronnymi nale偶y w szczeg贸lno艣ci:

a) planowanie dzia艂alno艣ci z zakresu zarz膮dzania kryzysowego, ochrony ludno艣ci i spraw obronnych oraz analiza stanu przygotowania do ww. dzia艂alno艣ci,
w tym realizacja zada艅 zwi膮zanych z dor臋czaniem kart powo艂ania w trybie akcji kurierskiej na terenie Powiatu,

b) organizowanie i zapewnienie warunk贸w funkcjonowania i ci膮g艂o艣ci dzia艂ania Powiatowego Centrum Zarz膮dzania Kryzysowego oraz sprawowanie nadzoru nad jego dzia艂alno艣ci膮,
c) gromadzenie danych okre艣laj膮cych zagro偶enia wyst臋puj膮ce na terenie Powiatu oraz bie偶膮ca analiza tych danych,

d) ustalanie procedur ratowniczych, a w przypadku wyst膮pienia kryzysu koordynacja dzia艂ania jednostek ratowniczych,

e) organizowanie szkole艅 i 膰wicze艅 z zakresu zarz膮dzania kryzysowego, ochrony ludno艣ci i spraw obronnych dla jednostek organizacyjnych Powiatu i gminy,

f) dokonywanie oceny stanu przygotowa艅 obronnych i obrony cywilnej,

g) opracowywanie plan贸w obrony cywilnej Powiatu oraz nadz贸r
nad opracowywaniem plan贸w obrony cywilnej gmin,

h) przygotowywanie i zapewnienie dzia艂ania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,

i) przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludno艣ci,

j) koordynowanie i nadzorowanie przedsi臋wzi臋膰 z zakresu ochrony d贸br kultury,

k) koordynowanie przedsi臋wzi臋膰 w zakresie integracji si艂 obrony cywilnej
do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutk贸w kl臋sk 偶ywio艂owych i zagro偶e艅 艣rodowiska,

l) organizowanie ochrony przeciwpowodziowej w Powiecie,

m) opracowywanie i utrzymywanie w sta艂ej aktualno艣ci dokumentacji obronnej Powiatu oraz dokumentacji akcji kurierskiej,

n) nadzorowanie i kontrolowanie stanu realizacji zada艅 w zakresie zarz膮dzania kryzysowego, ochrony ludno艣ci i spraw obronnych w gminach i wydzia艂ach Starostwa,

o) sprawowanie w zakresie okre艣lonym w przepisach szczeg贸lnych, czynno艣ci zwi膮zanych ze wsp贸艂prac膮 z jednostkami:

- Komend膮 Powiatow膮 Policji w Inowroc艂awiu,
- Komend膮 Powiatow膮 Pa艅stwowej Stra偶y Po偶arnej w Inowroc艂awiu,
- Pa艅stwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Inowroc艂awiu,
- Powiatowym Lekarzem Weterynarii w Inowroc艂awiu,
- Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego w Inowroc艂awiu,
- Wojew贸dzkim Zarz膮dem Melioracji i Urz膮dze艅 Wodnych ( Biuro Terenowe w Inowroc艂awiu ),
- Wojew贸dzkim Inspektoratem Ochrony Ro艣lin i Nasiennictwa (Oddzia艂 w Inowroc艂awiu),

p) obs艂uga administracyjno-biurowa Komisji Bezpiecze艅stwa i Porz膮dku,

5) w zakresie spraw zwi膮zanych z ochron膮 przeciwpo偶arow膮 Starostwa:

a) organizowanie dzia艂a艅 w zakresie ochrony przeciwpo偶arowej,

b) opracowanie i upowszechnianie instrukcji przeciwpo偶arowej,

c) przeprowadzanie kontroli stanu ochrony przeciwpo偶arowej,

6) realizowanie zada艅 w zakresie o艣wiadcze艅 maj膮tkowych, wynikaj膮cych z ustawy
o samorz膮dzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorz膮dowych oraz ustawy o ograniczeniu prowadzenia dzia艂alno艣ci gospodarczej przez osoby pe艂ni膮ce funkcje publiczne,

7) prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyborami.


Autor : 
Zredagowa艂(a) : 艁ukasz Smole艅
Data wprowadzenia : 2006-12-21 14:03:57
Data ostatniej modyfikacji : 2014-06-12 09:08:45
Liczba wy艣wietle艅 : 1824

Redaktor  Data modyfikacji 
艁ukasz Smole艅  23.03.2018 12:42poka偶 t膮 wersj臋

Redaktor  Data modyfikacji 
艁ukasz Smole艅  11.06.2014 08:45poka偶 t膮 wersj臋
艁ukasz Smole艅  07.09.2012 10:59poka偶 t膮 wersj臋
艁ukasz Smole艅  26.10.2011 11:30poka偶 t膮 wersj臋
艁ukasz Smole艅  23.02.2011 14:21poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  06.01.2010 08:38poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  09.06.2009 13:18poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  20.02.2007 10:27poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  21.12.2006 14:03poka偶 t膮 wersj臋



licznik odwiedzin: 16620547